پرتال کلینیک تخصصی دیابت پارسیان
سبد خرید خالی است.

ماساژتراپی در کلینیک دیابت پارسیان

معرفی واحد ماساژتراپی

واحد ماساژتراپی از سال ۱۳۹۹ به پیشنهاد جناب آقای دکتر رئوف در کلینیک تخصصی دیابت پارسیان افتتاح گردید. هدف ما خدمت رسانی به افراد دیابتی و غیر دیابتی می باشد تا بتوان با استفاده از دانش کهن و علم روز سبب ایجاد حس آرامش و همچنین جلوگیری از عواقب ناخوشایند گردد.

در این واحد از دستگاه ماساژتراپی یا رفلکسولوژی با دستگاهای فیزیوتراپی تنس و چراغ مادون قرمز آی آر وی و دستگاه اتوی گرمایشی استفاده می گردد.

همچنین برای عملکرد بهتر انواع ماساژ رلکسی تایلندی، سوئدی، سنگ داغ، ماساژ آب گرم مخصوص پا برای افراد دیابتی وغیره ارئه خدمات داده می شود.

ماساژ چیست؟

از زمان های قدیم استفاده از ماساژ به عنوان یک روش درمانی برای بسیاری از بیماران روحی و جسمی درمیان پزشکان سنتی و درمانگران طب کهن متداول بوده و با گذشت زمان فواید ماساژ  اثبات گردید.

همچنین تبادل اطلاعات و دانش در زمینه علم ماساژ توسعه پیداکرد و انواع مختلف ماساژ در سراسر دنیا و میان اقوام مختلف مورد توجه و استفاده قرار گرفت.

امروزه انواع مختلفی از ماساژ  در سراسر دنیا رایج می باشد که هرکدام ویژگی و کاربرد خاصی دارند، یکی از پرکاربرترین نوع ماساژ رفلکسولوژی است.

ماساژ رفلکسولوژی به معنای فشار بر روی محدوده‌ای از نقاط خاص روی دست‌ و پا می باشد که با تمام اعضا، غدد، بافت‌ها و ماهیچه‌ها در بدن شما مطابقت دارند.

ماساژ رفلکسولوژی گردش خون، اکسیژن و نیروی چی در بدن بهبود می‌دهد و سبب کاهش استرس و درد بدن می شود.

به طور مثال زمانیکه بر روی چمن یا سواحل شنی با پای لخت راه می‌روید، این حرکت حس خوبی را به شما منتقل می‌کند. این حس زیبا در اثر رفلکسولوژی است.

ماساژ چیست

بررسی فواید ماساژ

ماساژ روشی است برای کاهش درد گرفتگی عضلات بدن و آرامش ذهن که مورد استفاده قرار می گیرد. حفظ آرامش و راحتی فرد دیابتی امری مهم وضروری است که نباید به راحتی از کنارش گذشت.

ماساژ باعث ترشح هورمون اندروفین می شود که این ماده ترشح هورمون های استرس زا را دربدن کاهش می دهد و در نتیجه فرد احساس آرامش و راحتی بیشتری را تجربه می کند ماساژ به افزایش گردش خون کمک به سزایی می کند که این افزایش مواد مغذی و اکسیژن بیشتری جذب خون شده و از همه مهم تر انسولین توسط سلول ها نیز افزایش می یابد.

ماساژتراپی یکی از بهترین گزینه هایی ست که می توان به افراد دیابتی پیشنهاد داد.

تاثیر ماساژ برای یک فرد دیابتی

یکی دیگر از عوارض بیماران دیابتی زخم های متعددی است که در قسمت های مختلف بدن به ویژه در پا ایجاد می شود حتی اگر زخم کوچک باشد نیاز فرد دیابتی به مراقبت و دوره درمان طولانی دارد.

ماساژ باعث افزایش قدرت عظلات و بافت های بدن می شود و در نتیجه زخم زودتر بهبود پیدا کرده و مقاومت بدن دربرابر انواع زخم ها افزایش می یابد.
افراد دیابتی به خاطر نوروپاتی بودن پاهایشان که همان خون رسانی ضعیف می باشد و اکثرا از داغی کف پا، درد پا، گزگز پا، خواب رفتگی بی حسی ، سردی بیش از حد رنج میبرنند.

این دسته ازبیماران دیابتی می توانند با ماساژتراپی خون رسانی بهتری درپاهاشان داشته باشند که در نتیجه درد پاهایشان کاهش می یابد.

نکات مهم و ضروری در ماساژتراپی

پیش از ماساژ و یا استفاده از ماساژورهای برقی حتما بادکترتان مشورت کنید.

اگر درحین ماساژ درد پا یا احساس ناخوشایندی داشتید ماساژدهنده رادرجریان قراردهید تا ماساژور  متوقف کند.

افت قندخون مهم ترین خطری است که احتمال آن برای افراد دیابتی وجود دارد، اگر درحین ماساژ این علائم را مشاهده کردید حتما ماساژ باید متوقف کنید.

 

امیدواریم بتوانیم آرامش و سلامتی به روح و جسم شما هدیه دهیم.

 

راه ارتباطی با واحد ماساژتراپی کلینیک تخصصی دیابت پارسیان:

شماره تماس : ۰۵۱۳۸۵۸۴۰۴۰

کانال تلگرام : t.me/diabetesparsian

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/parsiandiabetes_com

 

 

دیدگاه‌های نوشته

*
*