پرتال کلینیک تخصصی دیابت پارسیان
سبد خرید خالی است.

دیابت و مسائل جنسی

فعالیت جنسی بخشی مهم در روابط زناشویی است. اگر شما مبتلا به دیابت هستید، این موضوع برای شما نیز متفاوت از سایرین نیست. داشتن دیابت لزوما به معنای بروز مشکل در فعالیت جنسی نمی باشد.

افزایش یا کاهش قندخون

آیا قندخون درطی و بعد از فعالیت جنسی بالا می رود؟

به خاطر داشته باشید که فعالیت جنسی نوعی ورزش و فعالیت بدنی است، بنابراین ممکن است منجر به افت قندخون شود.

نوشیدن الکل در افراد مبتلا به دیابت قبل از انجام فعالیت جنسی می تواند همراه  با خطر باشد. زیرا منجر به افت قندخون می شود.

البته باید خاطر نشان کردممکن است همه افراد دیابتی در هنگام فعالیت جنسی افت قندخون را تجربه نکنند. بهتر است قبل از شروع فعالیت جنسی قندخون کنترل شود. برای درمان افت قندخون احتمالی نوشیدنی شیرین در دسترس باشد.

در صورتی که فرد از پمپ انسولین برای کنترل قندخون استفاده می نماید، در زمان فعالیت جنسی بهتر است پمپ انسولین از بدن جدا شود. ( پمپ انسولین را می توان تا یک ساعت از بدن جدا کرد.)

برخی از افراد مبتلا به دیابت درباره وقوع افت قندخون نگران وعصبی هستند. به این حالت اضطراب افت قندخون اطلاق می شود. در صورتی که شما نیز نگران افت قندخون هستید و این موضوع بر روی فعالیت جنسی شما تاثیر داشته ، مطلب اضطراب افت قندخون را مطالعه نمایید.

 

مشکلات جنسی

اکثر افراد چه دیابتی و چه غیر دیابتی در طول دوره زندگی خود دچار مشکلاتی در فعالیت جنسی می شوند. مشکلات جنسی جزو عوارض بلندمدت دیابت کنترل نشده می باشد. از این مشکل معمولا به عنوان اختلالات جنسی یاد می شود. قندخون بالا بر روی اعصاب و رگهای خونی تاثیر می گذارد. کاهش جریان خون و آسیب اعصاب بر روی تمام اندام های بدن از جمله روی اندام جنسی تاثیر می گذارد.داشتن دیابت می تواند به این معنا باشد که شما در خطر بیشتر عفونت دستگاه ادراری نیز قرار دارید. ممکن است مشکلات جنسی در همه افراد دیابتی اتفاق نیافتد، ولیکن فرد مبتلا به دیابت باید آموزش لازم درباره چگونگی کاهش این مشکلات و مدیریت آن را داشته باشد.

احساس شما در مورد فعالیت جنسی

شرایط جسمی و روحی زیادی وجود دارند که بر روی اشتیاق جهت انجام فعالیت جنسی تاثیرگذار هستند. این شرایط می توانند منجر به کاهش میل جنسی یا لیبیدو در فرد شوند. برای مثال خستگی، افسردگی یا اعتماد به نفس در کاهش اشتیاق جنسی تاثیرگذار هستند. گاها این پارامترها به صورت دوره در فرد مبتلا به دیابت نیز اتفاق می افتد. احساسات فرد مبتلا به دیابت نیز بر اشتیاق برای فعالیت جنسی تاثیرگذار است. برای مثال گاهی اوقات وجود پمپ انسولین احساس خجالت را به همراه دارد و این احساس می تواند علتی برای عدم تمایل جهت انجام فعالیت جنسی باشد. کنترل و مدیریت همه این شرایط می تواند دشوار باشد. بهتر است از یک مشاور برای حل این مشکلات کمک بگیرید.

https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/life-with-diabetes/sex-and-diabetes

دیدگاه‌های نوشته

*
*