پرتال کلینیک تخصصی دیابت پارسیان
سبد خرید خالی است.

همایش روز جهانی دیابت ۲۰۲۲ با موضوع “دسترسی به آموزش دیابت” در ۲۳ آبان ۱۴۰۱ برگزار شد

همایش روز جهانی دیابت 2022

موضوع همایش: دسترسی به آموزش دیابت

 

۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱، همایش دسترسی به آموزش دیابت با حضور جمعی از افراد مبتلا به دیابت شهر مشهد و دیگر شهرستان ها در محل سالن همایش بیمارستان قلب و عروق جوادالائمه مشهد با همکاری شرکت های نوونوردیسک، شفایاب، مداوا، پویش دارو و ارکید فارمد توسط کلینیک تخصصی دیابت پارسیان برگزار گردید.

 

 

*در این همایش جناب آقای دکتر علی اکبر رئوف صائب ریاست کلینیک تخصصی دیابت پارسیان و دیابتولوژیست در زمینه دسترسی به آموزش دیابت و اهمیت آموزش و توانمند سازی افراد مبتلا به دیابت سخنرانی کردند.

وی گفت: همانطور که می دانید شعار روز جهانی دیابت ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ دسترسی به مراقبت های دیابت می باشد که یکی از مهم ترین این مراقبت ها بحث آموزش و یادگیری در دیابت می باشد، به همین خاطر شعار روز جهانی دیابت ۲۰۲۲ دسترسی به آموزش دیابت معرفی شده است.

وی در این زمینه گفت: امروزه آموزش در زمینه دیابت می تواند به اندازه روش های دیگر کنترل دیابت تاثیر مستقیمی بر مدیریت و کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت داشته باشد.

آموزش در افراد مبتلا به دیابت قادر است تا مقدار HbA1C  (اچ بی ای وان سی) را به طور متوسط ۱٫۵درصد کاهش دهد. این مقدار کاهش می تواند تقریبأ ۵۰ درصد از خطر بروز عوارض دیابت بکاهد.

*در ادامه ی این همایش، جناب آقای شریف اعتمادی مسئول واحد تغذیه کلینیک تخصصی دیابت پارسیان در زمینه مهارت های تغییر رفتار در تغذیه افراد مبتلا به دیابت صحبت کردند.

*همچنین در این همایش دو نفر از افراد مبتلا به دیابت نوع یک موفق که در کلینیک تخصصی دیابت پارسیان مشغول به کار هستند، تجربیات و چالش های خود را در زمینه زندگی با دیابت در اختیار میهمانان همایش گذاشتند.

*اجرای موسیقی سنتی و پذیرایی (میان وعده افراد مبتلا به دیابت) از دیگر برنامه های اجرا شده در این همایش بود.

*در پایان این همایش هم جلسه پرسش و پاسخ حاضرین توسط جناب آقای دکتر علی اکبر رئوف صائب برگزار شد.

 

 

 

سخنرانان:

جناب آقای دکتر علی اکبر رئوف صائب

آقای شریف اعتمادی

عناوین

دسترسی به آموزش دیابت

مهارت های تغییر رفتار در تغذیه افراد مبتلا به دیابت

هدف همایش:

بزرگداشت روز جهانی دیابت ۲۰۲۲ با شعار دسترسی به آموزش دیابت

مکان:

سالن همایش بیمارستان قلب و عروق جوادالائمه مشهد

شرکت کنندگان:

بیش از ۱۰۰ نفر از افراد مبتلا به دیابت

زمان برگزاری:

۲۳/۰۸/۱۴۰۱

 

دیدگاه‌های نوشته

*
*