پرتال کلینیک تخصصی دیابت پارسیان
سبد خرید خالی است.

کمپین آموزش و غربالگری دیابت نوع دو به مناسبت روز جهانی دیابت ۲۰۲۲

کمپین آموزش و غربالگری دیابت نوع دو به مناسبت روز جهانی دیابت

” آیا شما در خطر ابتلا به دیابت نوع دو قرار دارید؟ “

به مناسبت روز جهانی دیابت ۲۰۲۲ از تاریخ ۱۷ آبان لغایت ۲۳ آبان ماه کلینیک تخصصی دیابت پارسیان مشهد با همکاری شهرداری مشهد و شرکت های نوونوردیسک، شفایاب، مداوا، پویش دارو و ارکید فارمد طی یک پروژه عملیاتی و برای اولین بار اقدام به برگزاری کمپین غربالگری تشخیصی دیابت به صورت کاملا علمی براساس مراجع معتبر در دنیا و بدون گرفتن نمونه خون در سطح بوستان های شهر مشهد کرده است.

این اقدام کاملا رایگان و توسط کادر مجرب آموزشی و درمانی پارسیان در هفته جهانی دیابت انجام و تمامی اطلاعات ثبت سیستمی شده است و در نهایت تمامی اقدامات انجام شده و آمار و ارقام تهیه شده در قالب یک پروژه ی پژوهشی جهت رفع خلا داده های سلامت جامعه ارائه و استفاده خواهد شد.

 

همانطور که می دانیم امروزه شیوع دیابت در کل دنیا در حال افزایش است و کشور عزیز ما ایران هم از این قضیه مستثنی نیست. آمارهای معتبر جهانی نشان می دهد در حال حاضر تعداد کل مبتلایان به دیابت در دنیا تعداد ۵۳۷ میلیون نفر می باشد و تخمین زده می شود تا سال  ۲۰۴۵ این تعداد به  ۷۰۰ میلیون نفر می رسد که با توجه به رشد سریع این بیماری تا آن زمان قطع به یقین تعداد مبتلایان از میزان پیش بینی شده بسیار فراتر خواهد رفت. سالانه ۴ میلیون نفر هم به دلیل عوارض دیابت جان خود را از دست می دهند!!!

موضوعی که در اینجا نیاز به توجه زیاد دارد طبیعت پنهان و مرموز و گاها بدون علامت بیماری دیابت است. بدین معنا که بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند ولی از آن اطلاع ندارند و بسیاری هم در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و این موضوع نگرانی های زیادی در میان دست اندرکاران جامعه سلامت ایجاد کرده است. در یک جمله ساده و صریح می توان گفت عدم شناسایی افراد در معرض خطر و افراد مبتلا به این بیماری عوارض جبران ناپذیر جسمی، روحی و روانی را برای فرد و خانواده وی ایجاد کرده و همچنین بار مالی بسیار هنگفتی را به جامعه برای درمان این بیماران تحمیل می کند. بنابراین امروزه بحث مربوط به پیشگیری در دیابت ( اعم از پیشگیری اولیه و ثانویه ) اهمیت زیادی پیدا کرده است و نقش مجامع و سازمان های مسئول جامعه در این خصوص روز به روز پررنگ تر و مهم تر می شود.

در همین راستا کلینیک تخصصی دیابت پارسیان اقدام به برگزاری کمپین غربالگری دیابت نوع دو با حضور بیش از ۲۵۰ نفر شرکت کننده در این کمپین در سطح شهر مشهد کرده است.

هدف کمپین:

تکمیل پرسشنامه غربالگری دیابت نوع ۲، آموزش، ارائه پمفلت های آموزشی دیابت و انجام معاینات بالینی (کنترل وزن و فشار خون)

مکان اجرای کمپین:

بوستان های ملت، پردیس و هفت حوض شهر مشهد

شرکت کنندگان در کمپین:

غربالگری بیش از ۲۰۰ نفر

زمان برگزاری کمپین:

۱۷/۰۸/۱۴۰۱ لغایت ۲۳/۰۸/۱۴۰۱

دیدگاه‌های نوشته

*
*